Reklamacje
RĘKOJMIA I REKLAMACJE |
Odbierając przesyłkę z zamówieniem prosimy sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera, pracownika poczty lub w paczkomacie sporządzić protokół szkody. Protokół szkody dostarczony do sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie.
Prosimy pamiętać, że Sklep, jako sprzedawca ma prawny obowiązek dostarczenia klientowi towarów bez wad.
W jaki sposób mogę zareklamować towar?
Zgłoszenia reklamacji towaru można dokonać:
• korzystając z udostępnionego FORMULARZA ELEKTRONICZNEGO, lub
• wysyłając wiadomość e-mail na adres: sklep@kraina-doznan.pl, lub
• drogą listowną na adres E-Internet Nina Wójcik, ul. Okulickiego 1, 05-660 Warka.
Na jaki adres mam wysłać przesyłkę reklamacyjną?
UWAGA! Przed wysyłką upewnij się, że reklamacja jest rzeczywiście zasadna. Często zdarza się, że wystarczy odpowiednio włożyć baterie, docisnąć wtyczę, czy odblokować blokadę podróżną (travel lock). Jeżeli masz z tym jakiekolwiek problemy - skontaktuj się z nami.
W celu szybkiej i sprawnej wysyłki paczki, mogą Państwo skorzystać z poniższego Wygodnego Zwrotu przygotowanego wspólnie z firmą AlleKurier. Tutaj wygodnie nadasz i opłacisz przesyłkę (do paczkomatu lub kurierską) - prosimy kliknąć w poniższy baner (prosimy jednocześnie pamiętać o wypełnieniu formularza reklamacyjnego w wersji elektronicznej albo papierowej).
ALTERNATYWNIE, Jeżeli nie korzystasz z Wygodnych Zwrotów opisanych powyżej, to prosimy o wysłanie przesyłki we własnym zakresie na adres:
E-Internet
ul. Okulickiego 1
05-660 Warka
tel. 731 719 961
lub
Paczkomat WRK01M ul. Szwedzka 21, 05-660 Warka
Prosimy o podanie adresu email odbiorcy: sklep@kraina-doznan.pl i numeru telefonu +48 731 719 961
Do przesyłki prosimy dołączyć:
• opis wady wraz z informacją w jaki sposób doszło do uszkodzenia oraz kiedy wada została zauważona (UWAGA, nie dotyczy formularza elektronicznego),
• fakturę zakupu, ewentualnie numer zamówienia lub inny dowód złożenia zamówienia w naszym sklepie (UWAGA, nie dotyczy formularza elektronicznego),
Prosimy o staranne zapakowanie paczki i odpowiednie jej zabezpieczenie, przynajmniej tak, jak my zapakowaliśmy paczkę.
Wysłałem/am reklamację i co dalej?
O postępie procesu reklamacyjnego będziemy na bieżąco informować drogą e-mailową bądź telefoniczną m.in. o otrzymaniu produktu, czy rozpatrywaniu reklamacji.
W jakim terminie moja reklamacja zostanie rozpatrzona?
Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
Kto ponosi koszty wysyłki w przypadku reklamacji?
W przypadkach określonych w ustawie odbierzemy od Państwa reklamowany towar na nasz koszt. W innych przypadkach, koszt wysyłki, którą poniosą Państwo wysyłając do nas przesyłkę reklamacyjną, zostanie zwrócony po otrzymaniu paczki i podaniu przez Państwa wysokości poniesionych kosztów oraz formy zwrotu kosztów. Prosimy także pamiętać, że nie przyjmujemy przesyłek wysłanych do nas za pobraniem.
Procedura reklamacji - informacje dodatkowe wynikające z przepisów prawa:
Wg. obowiązujących przepisów prawa jeżeli zakupiony towar posiada wadę mogą Państwo:
• złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni wadliwy towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towarów bez wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada towaru jest nieistotna;
• żądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sklep ma obowiązek wymienić wadliwy towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
Jeżeli kupującym jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującego. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku zakupu towarów przez Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń - platforma ODR
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Informacje na temat rękojmi znajdują się również w Regulaminie w &7 zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.
W razie pytań napisz lub zadzwoń do nas.